Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?
Jak inaczej przekonać do usługi lub artykułu niż przekonując możliwego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
spoty reklamowe Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są pewną nowością, wskutek tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie przyzwoicie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca mógł samodzielnie zaprojektować swój własny smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była efektywna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, ale cały ciąg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on godziwy technicznie oraz banalny.